Duizenden vrouwen op de fiets gekregen

Daar word je toch wel even stil van #wow

De naam doet het al vermoeden: de Ladies Ride is een fietsevenement voor vrouwen. Vijftien jaar geleden richtte Leontien van Moorsel de Leontien Ladies Ride op met als doel de wielersport te promoten onder vrouwen. In 2018 heeft Leontien het stokje overgedragen aan Lars van den Broek, die ook al sinds het begin betrokken was bij dit event.

Rebranding

Toen de Leontien Ladies Ride in 2018 werd overgenomen door Lars van den Broek, werd het hele event in een nieuw jasje gestoken. Het ging dan ook verder als de Ladies Ride (in plaats van de Leontien Ladies Ride). We hebben alles, maar dan ook echt alles opnieuw mogen vormgeven. Zo kwam er een nieuw logo tot stand en kreeg de website een flinke update. Maar er was ook volop ruimte voor het ontwikkelen van nieuwe items, zoals een selfieframe, t-shirts en een nieuwe social media strategie.

Activatie en communicatie

We mochten in 2018  niet alleen het gehele event restylen, maar we mochten ook een communicatieplan ontwikkelen en die vervolgens uitvoeren. Om de dames te activeren en op de fiets te krijgen hebben we naast research (van de doelgroep) ook de nodige brainstormsessies gedaan. Met het hele team van Factor 12 en Ladies Ride ideeën bedenken voor een vernieuwd Ladies Ride.

We bedachten onder andere leuke (win)acties en veel gerichte content via nieuwsbrieven en op social media. Denk hierbij aan een kitchen aid die werd weggeven door een van de sponsoren, je kon voor één weekend een mini cooper winnen, een paar toffe schoenen en nog veel meer. Daarnaast deelden we ook aankondigingen van het evenement zelf. Wat dacht je van Gaston als spreekstalmeester of de introductie van Chantal Blaak als ambassadrice?! Met een content kalender en alle regie voor de social kanalen hebben we echt het event opnieuw op de kaart kunnen zetten!

Op het event zelf

Wij (team van Factor 12) waren op de dag zelf ook aanwezig om te helpen met opbouwen. Maar we stonden ook met confetti kanonnen bij de finish om de deelneemsters een warm onthaal te geven. Zoveel vrouwen over de finish zien gaan, daar word je toch wel even stil van #wow! Na het fietsen konden ze lekker uitrusten op het foodtruckplein. Ook naast het fietsen organiseerden we genoeg activiteiten om de dag op te vullen, zoals workshops in salsa, buikdansen en nieuwe talenten die kwamen optreden. De deelneemsters (vaak met aanhang) bleven nog gezellig lang nazitten.

Wil je ook even sfeerproeven van het event? Dat kan, want er is ook een aftermovie van de Ladies Ride 2018 gemaakt. Spot Suzanne op de fiets rond 00:51.

Podium voor start-ups

In 2018 hebben we dus een lijn uitgelegd voor de Ladies Ride en dit jaar lag de focus op het verbeteren en aanpassen van het event. We gaven een podium aan startende ondernemers. The Content Society nam het schrijven en publiceren van alle content op de socials op zich. Ook dit jaar was het weer een succesvolle editie! Bekijk hier de foto’s van de meest recente editie op 22 september 2019.

Maatschappelijke betrokkenheid

Waarom we graag helpen met dit soort projecten? De maatschappelijke betrokkenheid van de Ladies Ride is bijzonder en uniek. Zo hebben ze vier pijlers waar het hele event op is gestoeld: maatschappelijke betrokkenheid, beleving van de omgeving, saamhorigheid en het sponsoren van het Sofia Kinderziekenhuis.

>> We hebben elk jaar ruimte voor nieuwe projecten. Denk je dat we voor jouw project of start-up iets kunnen betekenen? Stuur dan een mail naar Suzanne: suzanne@factor12.nl.

Nora-1
Suzanne 1

Gepubliceerd op 2 januari 2020 door

Nora & Suzanne

Lijkt het je leuk om een keer met ons en/of de rest van het team van Factor 12 in gesprek te gaan over jouw product of dienst? Neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee.