Bas Simon

Bas Simon

Expertises:

Bas denkt groot, groter, GROOTST en bevindt zich dan ook het liefst permanent in een Factor 12 #brainstorm. Bas: “Ik vind het het leukst om nieuwe #concepten te bedenken voor verschillende klanten. Het mooie aan dit soort klussen is dat je aan het begin vaak alleen een vraag van de klant hebt en voor de rest nog niets.” Ja, dan kun je lekker je gang gaan!

“Ik zie het meestal direct voor me. Ik heb vaak veel creatieve ideeën die net wat te groot zijn om uit te voeren. Maar in mijn ogen kun je beter een groots idee gaan downgraden dan dat je een plan moet upgraden!”

Als junior art director is hij naast Martijn die ándere ronkende conceptmachine van Factor 12. Campagnes bedenken is één, maar de klant overtuigen is twee. Bas doet het allebei. “Alles valt of staat met een goed verhaal. Het #ontwerp moet dit alleen maar versterken.” Vaak geeft Bas dat verhaal ook nog een gezicht met een van zijn eigen designs. Ook een echte allrounder, die het liefst werkt zonder kaders. Ja Bas, dan snappen we dat je af en toe moet downgraden…

“Ik vind het het leukst om nieuwe concepten te bedenken voor verschillende klanten.”

“Alles valt of staat met een goed verhaal. Het ontwerp moet dit alleen maar versterken”

Hij zou het liefst ooit nog meewerken aan een Pixarfilm, want “Hoe vet is het als je je eigen Toy Story mag ontwikkelen?” Heel vet natuurlijk! Tot het zover is kan Bas zijn Pixar-ambities en skills gelukkig kwijt in de producties van Factor12.