Martijn Gillijns

Martijn Gillijns

Expertises:

Je kunt gerust zeggen dat Martijn wel van een uitdaging houdt. Vijftien jaar geleden startte hij vanuit zijn zolder Factor 12, zonder praktijkervaring. Eh, Martijn, is dat wel goed gegaan? Ja, hoor! Gaandeweg verzamelde deze creative director een team van experts om zich heen en sinds de start op die zolderkamer tovert deze creatieveling aan de lopende band originele #concepten tevoorschijn.

“De drive om alles te doorgronden en eigen te maken is één van mijn beste kwaliteiten. Dat heeft me tot een allrounder gemaakt, van concept tot creatie.”

Martijn bedenkt net zo eenvoudig een #campagne als dat hij die vormgeeft en is dus absoluut een alleskunner te noemen. “Ik ben altijd aan het #schetsen of krabbels aan het maken tijdens afspraken. Na afloop heb ik het eindresultaat al gevisualiseerd in mijn hoofd.” Hij legt als geen ander de vinger op de zere plek bij een #communicatievraagstuk en houdt als ‘de rust zelve’ altijd het overzicht.

Daarom draai ik regelmatig mee in de uitvoering en sta ik graag met m’n poten in de klei.

“Ik kan niet meer normaal kijken naar vormgeving om mij heen. Alles beoordeel ik (onbewust) op vorm, kleur en lay-out.”

Als sparringpartner haalt hij graag het maximale uit hemzelf en zijn #team. “Daarom draai ik regelmatig mee in de uitvoering en sta ik graag met m’n poten in de klei.” Alleen, na vijftien jaar ervaring heeft hij wel een probleem… “Ik kan niet meer normaal kijken naar vormgeving om mij heen. Alles beoordeel ik (onbewust) op vorm, kleur en lay-out. Ik kan niet meer normaal naar dingen kijken. Mijn radar staat continu aan.”