Zelf werven in de zorg? Tuurlijk!

Atlant

Vraag

Atlant publiceert regelmatig interessante vacatures. Maar hoe breng je die het hele jaar onder de aandacht, zonder afhankelijk te zijn van een campagne of een enkel publicatiemoment? En hoe zorg je ervoor dat je communicatie aansluit bij je huisstijl?

Antwoord

Onze studio creëerde een prikkelend concept voor arbeidsmarktcommunicatie, inclusief toolbox. Kortom, alles wat de HR-afdeling van Atlant nodig heeft om zelf snel een wervingscampagne op te zetten.

Het begon met een strategische sessie in onze Broedkas. Samen brachten we de merkwaarden, doelgroepen en doelen van Atlant in kaart. Twee woorden kwamen telkens terug: ruimte geven. Ruimte voor ontwikkeling, om jezelf te zijn en als medewerker het beste uit jezelf halen. Dat moest de kern van de wervingscampagne worden!

Daarom draait het in dit concept om de woorden: ‘Atlant geeft ruimte’. Elke uiting bevat opvallende copy: een uitdagende vraag die begint met ‘Geef jij…?’ Die zorgt voor een emotionele lading, maar wel zo dat de uiting geschikt is voor alle doelgroepen, van arts tot receptionist. Het resultaat: aansprekende arbeidsmarktcommunicatie die Atlant organisatiebreed kan inzetten.

Over Atlant

Atlant biedt verpleeghuiszorg in Apeldoorn en Beekbergen. Ook aan ouderen met complexe psychiatrische klachten zoals Alzheimer, de ziekte van Korsakov en Huntington.

Opgeleverde middelen

  • ‘Geef jij’-concept

  • Vorm- en tekstinspiratie

  • Toolkit met templates

Specialisaties

  • Tone of voice-ontwikkeling

  • Arbeidsmarktcommunicatie


Ook toe aan arbeidsmarktcommunicatie die werkt?