Inspiratie
Inspirerende verhalen, fotoverslagen en video’s. You name it - we’ve got it! Je leest en bekijkt ze hier.
.
Filter op categorie
Ken je dat gevoel dat je niet kunt wachten om ergens mee aan de slag te gaan?
Je komt net uit een meeting met een superleuke klant. Of je hebt een fijne brainstorm gehad met collega's. Je wilt eigenlijk meteen beginnen, want nu stroomt je hoofd over van goede ideeën!
Waarom authentiek beeld het altijd wint
Laatst liep ik met mijn vriendin door de stad, lekker aan het windowshoppen. Bij een etalage bleef ze ineens stilstaan. “Ik ken hem ergens van”, zei ze, wijzend naar een poster met daarop een man. Ik moest glimlachen, want ik zag meteen dat het een stockfoto was.
Het verrassende effect van een tone of voice
Als je het goed doet, maakt je tone of voice jouw merk sterker en onderscheidend. Twijfel je over het nut van een tone of voice?
3, 2, 1, go! Een hybride merkidentiteit in actie zien?
Een hybride merkidentiteit in actie zien? We maakten er één voor onze klant Buro Schuite.
Kerstelfjes bestaan echt 🧝♀️
Zomer? Hoog tijd om aan de slag te gaan met je kerstpakket!
Klaar om aan de slag te gaan met jouw Employer Brand?
Je weet nu waarom het loont om Employer Branding te koppelen aan je strategie.
En je weet ook wat het je op de lange termijn oplevert.
Maar hoe begin je dan écht?
Begin met slimme templates
Wil je zelf aan de slag met consistente merkuitingen? Dan is een goed startpunt het werken met templates. Denk aan basisontwerpen voor social media, PowerPointpresentaties en andere veelgebruikte communicatiemiddelen.
Wat is het verschil tussen douchende superhelden en onze contentplanning?
Worstel jij met je contentplanning? Dan is het HHH-model een fijn model om je contentideeën aan op te hangen.
Hoe blijf je consistent op al je platformen?
Consistentie staat op nummer 1. Maar waarom is dat zo belangrijk? Je doelgroep moet jouw merk in één oogopslag herkennen, of ze nu een LinkedIn-post zien, een brochure ontvangen of een presentatie bekijken.
Feliz navidad, tududu 🎶 Feliz Chocolat.
Zelf vinden we het ook leuk om rondom de feestdagen iets weg te geven. Vorig jaar verrasten we klanten en partners met een goedgevuld chocoladepakket.
Beeld maak je samen
Bij Factor 12 draait alles om co-creatie, zeker bij het ontwikkelen van beeldtaal. Elke opdracht vraagt om de juiste professionals, zoals fotografen, videografen of illustratoren. Maar ook de opdrachtgever speelt een cruciale rol. Zij kennen hun merk door en door en weten precies wat werkt.
Hoe een hybride merkidentiteit in de praktijk werkt
Hoe een hybride merkidentiteit in de praktijk werkt; met een inspirerend voorbeeld.
Wanneer begin je aan je tone of voice?
Als je veel met copy werkt óf in een team regelmatig copy schrijft, is een tone of voice al aan te raden. Hij geeft je houvast bij het schrijven van tekst. Zo hoef je niet langer af te gaan op de mening van je collega, die van je leidinggevende of je eigen smaak.
Merkvast communiceren met verschillende doelgroepen
Waarom is merkvast communiceren met verschillende doelgroepen belangrijk en hoe helpt een hybride merkidentiteit je daarbij?
Copywriting is topsport en dit is waarom
We worden met z’n aller steeds luiere lezers. En daardoor moet ik harder werken ;)
‘Iets doen voor nop’ never felt so good
Iedereen bij Factor 12 heeft wel een missie of doel waar hij warm van wordt. Iets wat je aan het hart gaat. Voor mij geldt dat zeker, hoewel ik waarschijnlijk niet echt kan kiezen. 😂
De verborgen potentie van Employer Branding?
Ik ga je niet vertellen waarom je wilt starten met Employer Branding. Je weet waarschijnlijk allang wat de voordelen van Employer Branding zijn. 😉
Hoe kun je experimenteren zonder herkenbaarheid te verliezen?
Misschien klinkt het onlogisch: je merk moet consistent zijn, maar je wilt ook niet dat alles er altijd hetzelfde uitziet. Hoe vind je die balans dan?
Go nuts for donuts 🍩
Tijdens de Broedkassessie met medewerkers van Huisartsenpraktijk Zandweerd leerden we het team pas echt goed kennen…