Inspiratie
Inspirerende verhalen, fotoverslagen en video’s. You name it - we’ve got it! Je leest en bekijkt ze hier.
.
Filter op categorie
Begin met slimme templates
Wil je zelf aan de slag met consistente merkuitingen? Dan is een goed startpunt het werken met templates. Denk aan basisontwerpen voor social media, PowerPointpresentaties en andere veelgebruikte communicatiemiddelen.
Hoe kun je experimenteren zonder herkenbaarheid te verliezen?
Misschien klinkt het onlogisch: je merk moet consistent zijn, maar je wilt ook niet dat alles er altijd hetzelfde uitziet. Hoe vind je die balans dan?
Hoe blijf je consistent op al je platformen?
Consistentie staat op nummer 1. Maar waarom is dat zo belangrijk? Je doelgroep moet jouw merk in één oogopslag herkennen, of ze nu een LinkedIn-post zien, een brochure ontvangen of een presentatie bekijken.
3, 2, 1, go! Een hybride merkidentiteit in actie zien?
Een hybride merkidentiteit in actie zien? We maakten er één voor onze klant Buro Schuite.
Hoe een hybride merkidentiteit in de praktijk werkt
Hoe een hybride merkidentiteit in de praktijk werkt; met een inspirerend voorbeeld.
Merkvast communiceren met verschillende doelgroepen
Waarom is merkvast communiceren met verschillende doelgroepen belangrijk en hoe helpt een hybride merkidentiteit je daarbij?
Beeld maak je samen
Bij Factor 12 draait alles om co-creatie, zeker bij het ontwikkelen van beeldtaal. Elke opdracht vraagt om de juiste professionals, zoals fotografen, videografen of illustratoren. Maar ook de opdrachtgever speelt een cruciale rol. Zij kennen hun merk door en door en weten precies wat werkt.
Ken je dat gevoel dat je niet kunt wachten om ergens mee aan de slag te gaan?
Je komt net uit een meeting met een superleuke klant. Of je hebt een fijne brainstorm gehad met collega's. Je wilt eigenlijk meteen beginnen, want nu stroomt je hoofd over van goede ideeën!
Complexe onderwerpen verbeelden
Bij het visualiseren van complexe onderwerpen zoals organisatieprocessen, strategieën of toekomstvisies, kies ik vaak voor illustraties. Illustraties kunnen net zo authentiek zijn als fotografie en zijn perfect aan te passen aan je merk.
Waarom authentiek beeld het altijd wint
Laatst liep ik met mijn vriendin door de stad, lekker aan het windowshoppen. Bij een etalage bleef ze ineens stilstaan. “Ik ken hem ergens van”, zei ze, wijzend naar een poster met daarop een man. Ik moest glimlachen, want ik zag meteen dat het een stockfoto was.
‘Iets doen voor nop’ never felt so good
Iedereen bij Factor 12 heeft wel een missie of doel waar hij warm van wordt. Iets wat je aan het hart gaat. Voor mij geldt dat zeker, hoewel ik waarschijnlijk niet echt kan kiezen. 😂
Kerstelfjes bestaan echt 🧝♀️
Zomer? Hoog tijd om aan de slag te gaan met je kerstpakket!
Inspiratie opdoen? Denk out of the office!
Soms moet je zelf ervaren waar een product of dienst (van onze klant) om draait. Een goed voorbeeld is kantorencomplex de Hanze Staede in Deventer. We namen een een kijkje op locatie.
Go nuts for donuts 🍩
Tijdens de Broedkassessie met medewerkers van Huisartsenpraktijk Zandweerd leerden we het team pas echt goed kennen…
Ben je ‘t effe kwijt? Zo doen wij inspiratie op!
Inspiratie, wat is het eigenlijk? En hoe kom je eraan als je het kwijt bent? We delen graag hoe wij – als creatievelingen – dat oplossen.
Feliz navidad, tududu 🎶 Feliz Chocolat.
Zelf vinden we het ook leuk om rondom de feestdagen iets weg te geven. Vorig jaar verrasten we klanten en partners met een goedgevuld chocoladepakket.
Copywriting is topsport en dit is waarom
We worden met z’n aller steeds luiere lezers. En daardoor moet ik harder werken ;)
Meet the team: Tasja
Toen we haar leerden kennen wisten we het meteen: dit klikt. Meet Tasja, onze nieuwe allround designer!
Als je klant wel een zonnetje verdient
Yes, elke week zetten we een klant, partner of vriend van Factor 12 de spotlights. We sturen een kaartje of ludiek cadeautje naar iemand die dat dubbel en dwars verdiend heeft. Gewoon, omdat we dat leuk vinden. ❤️
Wat is het verschil tussen douchende superhelden en onze contentplanning?
Worstel jij met je contentplanning? Dan is het HHH-model een fijn model om je contentideeën aan op te hangen.