Wat is het verschil tussen douchende superhelden en onze contentplanning?

Bijna niks! Dat heeft alles te maken met HHH: het Hero – Hub – Hygiene-model. Dit model is dé kapstok voor onze contentplanning en die van onze klanten.

Eerlijk, we hebben geen idee waar het HHH-model vandaan komt. (Wie het weet, mag het zeggen!) Maar Brand manager Suzanne kwam ‘m tegen tijdens haar master Brand management en sindsdien gebruiken we hem volop.

Worstel jij met je contentplanning? Dan is het HHH-model een fijn model om je contentideeën aan op te hangen.

 

Je ziet meteen:

⚖️ of je content gebalanceerd is

💪 waar er nog kansen liggen

 

Het Hero – Hub – Hygiene-model is dé kapstok voor onze contentplanning en die van onze klanten

Het HHH-model bestaat uit drie onderdelen. Elk heeft een eigen doel:

🥇 Hero - opvallen

Hero-content is de held van je content! Hero’s slinger je groots en trots de wereld in. Denk maar aan een campagne, corporate video of event. Superbelangrijk, want deze content onderscheidt jou van al die anderen. 👑

 

🥈 Hub – in contact blijven

Hub-content is bedoeld om in contact te blijven met je doelgroep en die aan je te vinden. Zo creëer je merkfans! Een goed voorbeeld van hub-content is een kijkje achter de schermen. Of je maakt content die zich specifiek richt op een bepaald thema. Denk aan een nieuwsbrief of vlog.

 

🥉 Hygiene – zichtbaarheid vergroten

En dan last but not least: Hygiene-content! Dat kunnen blogs, socialposts zijn of updates. Deze content deel je het vaakst: dagelijks of wekelijks. Als je het goed doet, vergroot Hygiene-content je zichtbaarheid. SEO is dus net zo goed Hygiene-content. 🛀

Get started -> download het HHH-model hieronder


 

Gebruik jij het HHH-model? Of vul jij je contentplanning op een andere manier? Let us know!

Vorige
Vorige

Plan B: zandzakken!

Volgende
Volgende

Alles over de Employer Value Proposition