Begin met slimme templates

Wil je zelf aan de slag met consistente merkuitingen? Dan is een goed startpunt het werken met templates. Denk aan basisontwerpen voor social media, PowerPointpresentaties en andere veelgebruikte communicatiemiddelen.

Door hier vooraf over na te denken en een paar sterke uitgangspunten te definiëren, zorg je ervoor dat al je communicatie-uitingen professioneel en herkenbaar blijven, zonder dat je telkens vanaf nul hoeft te beginnen.

Templates zijn niet bedoeld om creativiteit te beperken, maar om houvast te bieden, en je te helpen gemakkelijk te creëren. Ze zorgen ervoor dat de basis altijd goed is, zodat je binnen die kaders kunt experimenteren. En dat is precies waar een sterk merk om draait: een herkenbare basis met genoeg ruimte om mee te bewegen met de tijd.

Hieronder zie je een voorbeeld van een Canva template voor de gemeente Raalte. Hier kun je gemakkelijk tekst en beeld wisselen bij elke vacature-post. Dat maakt het herkenbaar en authentiek!


Volgende
Volgende

Hoe kun je experimenteren zonder herkenbaarheid te verliezen?