3, 2, 1, go! Een hybride merkidentiteit in actie zien?

Bij Buro Schuite zijn ze experts op het gebied van coaching, leiderschapstraining, assessments en teambegeleiding. Het bedrijf greep een fusie aan om hun merkidentiteit flink aan te scherpen. Met een prachtig, gebruiksvriendelijk en toekomstbestendig resultaat natuurlijk. ;)

Een uitgekiende merkidentiteit draagt bij aan de effectiviteit van je merk

Van klant tot trainer

Buro Schuite kent meerdere doelgroepen. Organisaties die Buro Schuite graag aantrekt als klant, maar ook hun medewerkers. Zij nemen immers deel aan trainingen. En dan zijn er ook nog individuele trajecten voor professionals die bijvoorbeeld kiezen voor leiderschapstrainingen.

Daarnaast werkt Buro Schuite met eigen medewerkers en tientallen trainers. Die willen ze werven en behouden.

Al met al zijn dat al snel vier tot vijf doelgroepen met uiteenlopende interesses en behoeften. Daar heb ik bij het aanscherpen van de merkidentiteit rekening mee gehouden.  

 

Krachtige balans

De donkergroene tint in de huisstijl is wat serieuzer en zwaarder. Heel geschikt om mee te communiceren naar klanten. Het roze is speelser en zachter en is daarmee ideaal voor de interne organisatie. Zo kun je kleur inzetten om verschillende doelgroepen te bereiken en herkenbaarheid te creëren in je communicatie
 

En natuurlijk gaat het daarbij altijd om het samenspel en de balans tussen alle onderdelen van de merkidentiteit en de communicatieboodschap.

Factor 12 ontwerpt niet alleen iets moois, maar denkt ook na over de toepasbaarheid en het effect in de praktijk.
— Anke Heerze - Buro Schuite
Vorige
Vorige

Hoe blijf je consistent op al je platformen?

Volgende
Volgende

Hoe een hybride merkidentiteit in de praktijk werkt