Strategie een ver-van-mijn-bed-show? Nope!

Aventus

Vraag

Bedenk een herkenbaar concept dat medewerkers van Aventus informeert, motiveert en verbindt met de strategie over de periode 2023-2030. Werk dat concept daarna uit in fysieke middelen voor de lancering.

Ha, je mag ons midden in de nacht wakker maken voor zo’n vraagstuk! Deze opdracht bevatte een aantal leuke uitdagingen. Zo moest het concept duurzaam zijn – bruikbaar in de hele periode 2023-2030, maar wel genoeg ruimte laten voor tussentijdse ontwikkelingen. Flexibel, zonder in te leveren op herkenbaarheid. Plus, de medewerker én de drie strategische pijlers van de organisatie moesten centraal staan. En het concept moest natuurlijk aansluiten bij de waarden en huisstijl van Aventus.

Antwoord

Samen met Aventus kwamen we uit op het JIJ-concept. Hierin komt het woord ‘jij’ letterlijk terug, in een nieuw vormelement. Daarmee spreekt Aventus de medewerker direct aan, met de vraag: wat is jouw rol in deze strategie? Wat kun JIJ bijdragen en betekenen? Tegelijkertijd spreekt er ook waardering uit. Zonder jóu zouden we deze klus niet kunnen klaren. Jij maakt het verschil! Hiermee voldoet het concept meteen aan de eis te verbinden en motiveren. Want eerlijk, strategie kan een ver-van-je-bed-show zijn als je het niet tot leven brengt en dát wilden we nou juist voorkomen!

Het nieuwe JIJ-element past bij de bestaande huisstijl maar staat wel op zichzelf. We voegden andere kleuren toe zodat het concept zich bijvoorbeeld van het Aventus-blauw onderscheidt. Daardoor kan Aventus het JIJ-concept makkelijk toevoegen aan bestaande communicatiemiddelen. Het is thema-overstijgend en dat maakt het geschikt voor langetermijndoelen, zoals Employer Branding en daaruit voortvloeiende arbeidsmarktcommunicatie.

En last but not least: we adviseerden ook over de profilering en lancering van de strategie. Aventus organiseerde op de drie hoofdlocaties een ontbijt, lunch en borrel waarbij het bestuur de nieuwe strategie toelichtte. Wij zorgden voor de aankleding, waardoor de strategie groots in beeld kwam. Letterlijk! We bedachten en megagrote JIJ - een cut-out van het logo - en we werkten het concept daarna uit in middelen voor de lancering. Een kick-off met alles erop en eraan. 😃

Over Aventus

Aventus is een vavo/mbo-school met locaties in de stedendriehoek Apeldoorn, Deventer en Zutphen. Aventus biedt 170 verschillende opleidingen aan. Iedere dag zorgen de 1.200 medewerkers van Aventus ervoor dat 12.000 studenten onderwijs kunnen volgen.

Opgeleverde middelen

  • JIJ-concept

  • Assets (logo's, templates, stramienen, etc.)

  • Strategisch document

  • Idee en invulling voor het tot leven laten komen (3D-letters, middelen voor de kick-off)

Specialisaties

  • Strategie

  • Communicatie(advies)

  • Out-of-the-box-merkbeleving

  • Employer Branding


Sparren over jouw campagne of productlancering? Graag!