De kracht van authentieke arbeidsmarktcommunicatie

beeXact

Vraag

BeeXact groeide snel. Zo snel dat er al gauw complete afdelingen zaten te springen om mensen. Maar hoe vind je die op een krappe arbeidsmarkt? En belangrijker: hoe houd je ze vast?

Antwoord

Wij weten: een sterk werkgeversmerk bouw je door authentiek te zijn. Alleen dan trek je medewerkers aan die bij je passen en zich aan je bedrijf willen binden. Daarom haalden we de cultuurwaarden van beeXact op tijdens een Broedkassessie. Op basis daarvan creëerden we het werkgeversmerk.

Ook de employee journey van de potentiële beeXact-medewerker kwam voorbij. Hoe komt een sollicitant bij de vacature terecht en waar zitten de overtuigingsmomenten? En hoe laat je als wervend bedrijf zelf een positieve indruk achter, ook als je iemand afwijst? Wat ons betreft de essentials van Employer Branding!

Vervolgens zetten we het werkgeversmerk van beeXact op met concrete middelen, van video tot landingspagina. We haalden verhalen op bij de medewerkers, deden de regie voor de fotografie en bedachten een tof onboarding-cadeautje voor nieuwe medewerkers: de moving-in box.

Meer weten over een sterk en authentiek werkgeversmerk? Check dit artikel!

“Dankzij Factor 12 hebben we enorme stappen gemaakt in onze communicatie. Dat heeft ons meer naamsbekendheid opgeleverd”

Inge Jurrisen, hr-manager beeXact

Over beeXact

BeeXact is hard op weg marktleider te worden op het gebied van mobile mapping. Simpel gezegd: BeeXact brengt grond en wegen in kaart, bijvoorbeeld met radarauto’s en drones. De informatie die daaruit voortkomt, onder andere nodig voor de aanleg van glasvezelnetwerken. BeeXact is actief in Europa en de Verenigde Staten.

Opgeleverde middelen

  • Cultuurwaarden

  • Huisstijl

  • Werkenbij-website incl. foto’s en copy

  • Testimonials

  • Corporate video

  • Ingerichte socialmediakanalen

Specialisaties

  • Employer Branding

  • Copywriting

  • Art-directie

  • Out-of-the-box-merkactivatie


Boeien & binden met een opvallend werkgeversmerk? Het kan!