Van Zorg op Stelten naar de zorg van morgen

Deventer Ziekenhuis

Vraag

Je nieuwe toekomstvisie ophalen bij je medewerkers en zorgen dat die gaat leven in de hele organisatie? Best een ingewikkelde klus, maar het Deventer Ziekenhuis deed het. Met onze hulp natuurlijk!  

Antwoord

Het Deventer Ziekenhuis wist zelf al hoe en onder welke noemer hun strategie opgehaald en gedeeld zou worden: Zorg op Stelten. Wij bedachten en maakten er een identiteit voor. Hiermee kon het ziekenhuis alle acties onder één herkenbare paraplu uitvoeren.

Ook bedachten we hoe we het project onder de aandacht van alle zorgmedewerkers konden brengen. Er werd bijvoorbeeld (hoe cool?!) een podcast in het ziekenhuis opgenomen, dus zetten wij podcastzuilen neer en regelden we koptelefoons. Zo kon iedereen in zijn of haar pauze naar een aflevering luisteren, bijvoorbeeld over de groene OK.

Daarna maakten wij ook het strategiedocument op. Ons voorstel: verlevendig de tekst met illustraties en kleurrijke spreads. Onze copywriter haalde hiervoor de belangrijkste en meest pakkende teksten uit de strategie en onze studio werkte intensief samen met een illustrator. Dus, blader je er even snel doorheen? Dan krijg je de belangrijkste boodschap ook mee.

Het resultaat: een strategieboek dat niet in een bureaula ligt te verstoffen, maar dat je graag nog eens bij pakt.

Over het Deventer Ziekenhuis

Het Deventer Ziekenhuis biedt zorg met ‘Sallandse aandacht’ aan inwoners van Deventer en omstreken. In het ziekenhuis zit een aantal specialistische expertisecentra waar topklinische zorg wordt geleverd, waaronder het Kinderallergie Behandelcentrum.

Opgeleverde middelen

  • Zorg op Stelten-identiteit

  • Strategieboek incl. illustraties en copy (ter illustratie)

Specialisaties

  • Out-of-the-box-merkactivatie

  • Cocreatie


Sparren over jouw campagne of productlancering? Graag!