Case

InnovatieLab voor het Deventer Ziekenhuis

Ontwikkel een campagne waarin het Deventer Ziekenhuis zorginnovaties onder de aandacht kan brengen van interne stakeholders, partners en patiënten.

 

Innovaties in Salland

Binnen het Deventer Ziekenhuis (DZ) wordt hard gewerkt aan het verbeteren van de zorg. Denk aan een VR-bril die IC-personeel helpt zich te ontspannen tussen het werk door of een app die de patiënt rechtstreeks verbindt met de behandeld arts. Het ziekenhuis informeert personeel, partners en patiënten graag over dit soort innovaties.

Tegelijkertijd komen ook andere bedrijven in de regio Salland met innovaties. Het Deventer Ziekenhuis wil die innovaties en eigen ontwikkelingen onder de aandacht brengen via een online campagne. Daarvoor riepen zij onze hulp in.

De snelle en goede klik met het team van het Deventer Ziekenhuis maakte dit tot een project waar we veel energie in stopten. Maar we kregen er ook een boel energie voor terug! 

 
 
 
 
 
 

“Niet alleen het logo, ook een pakkende naam en slogan zijn van groot belang als je een nieuw concept wilt lanceren. Daarom besteedden we daar veel aandacht aan in dit project”

— Martijn Gillijns, art-director

 
 
 

Online <-> offline

Het vormgeven van de online campagne begon met het creëren van een online meetingspot. Een plek waar het Deventer Ziekenhuis en partners hun zorginnovaties kunnen laten zien. We doopten die plek om tot InnovatieLab en we bedachten een passende slogan: “Zorgt voor vooruitgang”. Vervolgens creëerden we een huisstijl en website voor het InnovatieLab.

De nieuwe huisstijl en website sluiten naadloos aan bij de huidige corporate identity van het ziekenhuis, maar we gaven elk wel een eigen karakter. Daarbij wilde het Deventer Ziekenhuis online en offline met elkaar verbinden. Wij bedachten daar een tof event voor en zetten dat in no-time op poten.

Het InnovatieLab is een online etalage voor zorginnovaties in en uit de regio Salland. Een ideaal kanaal om patiënten en andere belanghebbenden te informeren over innovaties in en rondom het Deventer Ziekenhuis.

 
 

World Creativity and Innovation Day

Op de jaarlijkse Dag van de Innovatie zetten we een fysiek InnovatieLab neer op de parkeerplaats van het ziekenhuis. Zo lokten we de medewerkers en patiënten van het Deventer Ziekenhuis naar buiten. Een barista serveerde heerlijke koffie, terwijl bezoekers kennismaakten met het Lab en alle gave innovaties.

 
 

“Het InnovatieLab is er voor patiënten, zorgprofessionals en iedereen in Salland die wil bijdragen aan vooruitgang in de zorg”

— Karin Gerritsen, Manager Marketing en Communicatie Deventer Ziekenhuis.

 

Van middel tot doel

Onder het genot van een verse kop koffie konden medewerkers en andere geïnteresseerden op de Dag van de Innovatie kennismaken met het InnovatieLab. Het InnovatieLab informeert niet alleen over nieuwe ontwikkelingen in de zorg, maar vormt ook een voedingsbodem voor nieuwe ideeën. Daarom kreeg iedere bezoeker een lampje mee met QR-code. Iedereen die na de lancering een goed idee te binnen schoot, kon dat indienen via die code.  

We ontwierpen verschillende middelen die de boodschap van het Deventer Ziekenhuis en het InnovatieLab overbrachten. Dat gold voor de koffiebekers maar ook voor de outfits van de InnovatieLab-ambassadeurs.

 
 
 
 
 

“Bij het organiseren van een event zetten we alles op alles om die ene dag tot een succes te maken. Daar leven we samen met onze klant naartoe. Spannend!”

- Suzanne Altena, merkspecialist Factor 12

 
 

Klik en klaar

We doen natuurlijk altijd ons best voor onze klant. Maar als de klik er is maakt dat het wel makkelijker een stapje extra te zetten. Nog éven dit afmaken, nog éven de puntjes op de i zetten. Enne, we hadden deze mooie aftrap van het InnovatieLab niet konden realiseren zonder de leuke en goede samenwerking met het team van het Deventer Ziekenhuis!

Ready for take-off?

Net als het Deventer Ziekenhuis heb jij een vraag: hoe kan ik mijn communicatie vormgeven? Wij steken de koppen bij elkaar en komen met een origineel concept. In dit geval een online meetingspot en een bijbehorend offline event. Het blijft dus lang niet altijd bij een mooie website, flyer of corporate identity. We werken jouw merkverhaal uit tot dat communicatieconcept dat écht bij jouw wensen en organisatie past.

 
  • Bas Simon

    Merkspecialist

  • Suzanne Altena

    Merkspecialist

  • Martijn Gillijns

    Merkspecialist