Case

Invicta Watch

Factor 12 is al jarenlang hofleverancier van Invicta Watch, een toonaangevend horlogemerk uit Miami, Florida. We zijn verantwoordelijk voor de branding en design, en daar zijn we trots op! Welcome to the World of Invicta.

2000 x 1000 full banner .jpg

In a nutshell

De Fransman Raphael Picard richtte Invicta op in 1837, in La Chaux-de-Fonds. Het hoofdkantoor zit tegenwoordig in Miami, maar Invicta is nog steeds een familiebedrijf. Onder Invicta Watch Group vallen verschillende horlogemerken: Invicta, Glycine, TechnoMarine en S. Coifman. Factor 12 werkt voor al deze merken, maar in deze case komt alleen Invicta aan bod. Daar kunnen we al meer dan genoeg over vertellen. 😃

 

“Maar hoe komt een bedrijf uit Miami nu bij een bureau in Deventer uit?”

 

Invicta is één van de snelst groeiende horlogemerken ter de wereld. En wij ondersteunen Invicta al ruim zeven jaar op het gebied van branding en design. Maar hoe komt een bedrijf uit Miami nu bij een bureau in Deventer uit? Flauw antwoord: via-via! Invicta opereert internationaal, met een productieproces dat zich uitstrekt van Japan, China, Zwitserland tot de VS. Ook met Nederland zijn sterke banden: de importeur voor Europa en de IT-dienstverlener zijn gevestigd in Nederland. Die laatste kennen wij weer, en zo startte ons buitenlandse avontuur bij Invicta!

 
1000 x 1000 square banner.jpg
1000 x 1000 square banner-1.jpg
 

Invincible in detail

We werken maar wat graag voor dit merk. #trots Je herkent de horloges van Invicta aan hun gedetailleerde designs, top-of-the-bill techniek en unieke horlogeconcepten. Niet voor niets is de pay-off van het merk Invincible in detail. En wat doen wij? Factor 12 zorgt ervoor dat deze positionering in alle marketing- en merkuitingen van Invicta te zien is. Invincible in detail komt tot uitdrukking in krachtige visuals, scherpe vormgeving en een impactvolle beeldtaal. En dat komt uit de keuken van Factor 12.

1000 x 1000 square banner .jpg
(JC Penny en print beoordelen – 2x klein)

Van Disney tot Marvel

Invicta biedt maar liefst 35(!) horlogecollecties aan. Elke collectie vertelt een uniek verhaal. Daarvoor werkt Invicta ook samen met grote namen als Disney, Marvel en DC Comics. We hebben de afgelopen jaren met héél veel plezier gewerkt aan de Invicta Star Wars collectie en de Invicta Joker collectie. De verpakkingen, campagnebeelden, social media content, landingspagina’s en marketingmaterialen voor de Invicta stores kwamen allemaal uit onze studio. Recent werkten Bas en Martijn nog aan nieuwe collecties: de NFL-collectie, SpongeBob en Shaquille O'Neal.

1600 x 900 wide banner kopiëren.jpg
1000 x 1000 square banner -4.jpg

Instore branding

Met grote regelmaat ontwikkelen we campagnes voor de Invicta winkels. Bijvoorbeeld voor de feestdagen, Father’s Day en Black Friday. Dit begint bij het ontwikkelen van een concept en het bepalen van de middelenmix. Vervolgens leggen we alles vast in de brand guide en maken we een graphic package, een pakket van digitale (werk)bestanden waarmee het creatieve team van de Invicta Stores zelf middelen kan maken. Regelmatig ondersteunen we hen bij het maken van posters, flyers en displays, maar ook digitale content.

We ontwikkelen niet alleen marketingmateriaal, maar ook de daadwerkelijke ‘branding’ van winkels. Denk aan wallpapers, displays en bestickering. Die kom je tegen in boetieks op cruiseschepen en in vliegveldterminals.

 
1000 x 1000 square banner -6.jpg
 

“Mocht je een keer op Times Square lopen en het enorme scherm boven de Invicta Store spotten, dan is er een kans dat wij die content hebben gemaakt.” 🤩

Martijn Gillijns


Miami – Deventer: 7.532 km

Het is af en toe een flinke uitdaging om de afstand (en het tijdsverschil) met Miami te overbruggen. Soepel samenwerken vraagt om een strakke planning in onze studio. Maar gelukkig leidt Suzanne dat in goede banen. En we stemmen briefings, opdrachten, ontwerpen en deadlines online af met Invicta. Soms werkt het tijdsverschil ook in ons voordeel. Zo gebeurt het regelmatig dat opdrachten al klaar zijn voor de zon op komt in Florida. Weer een tevreden klant.

 

“Zo gebeurt het regelmatig dat opdrachten al klaar zijn voor de zon op komt in Florida.”

 

Er wordt heel wat afgereisd voor de samenwerking met Invicta: Martijn vliegt meerdere keren per jaar naar Miami voor een bezoek aan het hoofdkantoor. Als er een groot project draait waarbij directe afstemming noodzakelijk is, gaat er een collega mee. Het is dan hard werken en lange dagen maken, maar een bezoek aan het Invicta hoofdkantoor of de tv-studio maken dat ruimschoots goed.

Meer dan een mooi klokje

Het merk Invicta draait niet alleen om horloges, maar om de complete beleving. Dat gaat verder gaat dan het uurwerk om je pols. Invicta heeft met een groot productaanbod een grote schare fans aan zich weten te binden. Het merk biedt Invicta kleding, tassen, parfums, electronica en sieraden aan. Sommige Invictaholics hebben meer dan honderd horloges en laten zich zelfs tatoeëren.

(Bolt collectors edition parfume (foto uit broedkas) en tas met patches – 2x klein
1000 x 1000 square banner -3.jpg

Invicta gaat heel ver!

Maar Invicta gaat ook ver voor hun fans. Letterlijk. Jaarlijks organiseert het merk een cruise naar de Bahama’s. Je duikt dan écht in de wereld van Invicta. Het meerdaagse event bestaat uit allerlei mini-events, shows, meet & greets en er vinden live tv-uitzendingen plaats. Only in America 😜.

 

Voor dit event wordt het hele schip van top tot teen aangekleed. We ontwierpen kilometers aan banners en stickers waarmee alle ruimtes, dekken, liften en theaters aangekleed worden. Daarnaast hebben we ook promotiemateriaal ontworpen zoals uitnodigingen, programma’s en banners. Een megaklus waaraan Marco en Martijn weken hebben gewerkt. In deze aftermovie zie je het eindresultaat.

1600 x 900 wide banner.jpg
1000 x 1000 square banner -16.jpg
1000 x 1000 square banner -15.jpg

“Mede dankzij Invicta hebben wij ons de afgelopen jaren nog meer als (merk)specialisten op het gebied van branding en design kunnen onderscheiden.”

Martijn Gillijns

 

Maximale uitdaging

Invicta stelt hoge eisen aan de creativiteit en kwaliteit van het design. Daardoor verleggen wij continu onze grenzen. Invicta haalt het beste in ons naar boven en dat geeft telkens weer een dikke energieboost!

Crossmediaal

We zetten ons op alle mogelijke manieren in om merken te laten groeien. Factor 12 biedt klanten full service, ondersteuning bij het ontwikkelen van alle denkbare media. Wat dat betekent? Dit doen we allemaal voor Invicta:

 
 
Campagnes

Campagnes

Promotiematerialen

Promotiematerialen

Logo’s

Logo’s

Social media content (Glow collectie)

Social media content

Brand guides

Brand guides

Beurspresentaties

Beurspresentaties

Advertenties

Advertenties

Brochures en catalogussen

Brochures en catalogussen

Website en landingpages

Website en landingpages

Invicta op TV

TV speelt een belangrijke rol in de opmars van Invicta. De wekelijkse Invicta-shows op het Amerikaanse shoppingkanaal ShopHQ bereiken wel 90 miljoen huishoudens! Zij zien reguliere TV-shows zoals Invicta Breakdown, Powerplay en The Collectors Room voorbijkomen. Voor deze shows ontwikkelden wij ook de complete vormgeving: het logo, design en de look & feel van de set. Die leggen we vast in een brand guide die de TV-studio’s vervolgens gebruiken als handleiding en als werkinstructie voor het maken van alle promo’s en on-air graphics.

1000 x 1000 square banner -17.jpg
Breakdown-FINAL.gif

En niet te vergeten: de speciale Invicta-events. Het merk presenteert de nieuwe NFL-collectie bijvoorbeeld bij de aanvang van het NFL-seizoen, tijdens live shows vanaf een speciale locatie of vanuit de Invicta studios in Miami. Ook hier zijn onze designs te zien. Gaaf toch?

 
(NFL stijl deck en Gif-je van video – 2x klein)
1000 x 1000 square banner -18.jpg

De droom voor elke ontwerper

Werken voor Invicta biedt ons alle denkbare uitdagingen, die we graag aangaan! Invicta geeft ons veel creatieve vrijheid én onze ontwerpen bereiken miljoenen mensen. We werken met het officiële artwork van Marvel en Disney en gaan af en toe ‘even’ langs het hoofdkantoor in Miami. Wat wil je nog meer?!

Klein én groot

Natuurlijk ben je als grote multinational welkom bij Factor 12. Maar we werken net zo graag voor bedrijven en organisaties uit de regio. We zijn blij met elke merk dat ons uitdaagt en ons het vertrouwen geeft om iets moois te creëren. Hoe klein (of groot) je ook bent, voor ons is elke organisatie een klinkende naam. ❤️

Heb jij ook een uitdagend strategisch of creatief vraagstuk dat (veel) verder gaat dan alleen een nieuw ontwerp? Neem contact op met één van onze specialisten.

  • Marco IJmker

    Allround ontwerper

  • Suzanne Altena

    Activatie en communicatie specialist

  • Martijn Gillijns

    Art director