Rebranding: vier merken onder één opvallende paraplu

Solid Partners

Vraag

IT-bedrijf Solid Partners heeft ambitie: de meest toonaangevende ICT-partner van Nederland worden. Na een fusie met drie andere bedrijven ontstond de behoefte aan een eenduidig, krachtig merk. Nou, laat zo’n rebranding maar aan ons over.

Antwoord

Wij ontwierpen een corporate identity op basis van de merkwaarden van Solid Partners. Want elke ICT-dienstverlener levert (nagenoeg) dezelfde diensten, dus wat onderscheidt jou dan van de rest? En niet te vergeten: de interne branding. Je merk moet immers gaan leven voor huidige en nieuwe medewerkers.  

Daarom ondervroegen we het management van Solid Partners kritisch, zodat we hun merkbelofte nog concreter konden maken. Op basis van hun input schreven we vervolgens een merkverhaal.  

We keken daarnaast kritisch naar de profilering van andere ICT-dienstverleners en creëerden een huisstijl die Solid Partners laat opvallen tussen andere IT-bedrijven. Met deze doordachte merkidentiteit opereert Solid Partners voortaan als één organisatie, herkenbaar voor klanten en medewerkers. 

Over Solid Partners

Solid Partners bestaat al vijftien jaar. Ooit begonnen als klein IT-bedrijf maar inmiddels uitgegroeid tot toonaangevende ICT-dienstverlener voor het mkb in allerlei branches, van bouw tot logistiek.

Opgeleverde middelen

  • Merkidentiteit

  • Merkverhaal

  • Toolkit

Specialisaties

  • Merkstrategie

  • Design


Een keer (vrijblijvend) sparren over jouw merk? Dat kan!