Complexe onderwerpen verbeelden

Bij het visualiseren van complexe onderwerpen zoals organisatieprocessen, strategieën of toekomstvisies, kies ik vaak voor illustraties. Illustraties kunnen net zo authentiek zijn als fotografie en zijn perfect aan te passen aan je merk.

Door details zoals kleuren en uniformen af te stemmen, dragen illustraties bij aan de herkenbaarheid van je merk. Bovendien bieden ze veel vrijheid in uitvoering en samenstelling.

Voor het Deventer Ziekenhuis hebben we bijvoorbeeld hun strategische document levendig gemaakt met illustraties en kleurrijke spreads. Hierdoor blader je makkelijker door het document heen dan wanneer het alleen uit tekst zou bestaan. En, het is natuurlijk gewoon veel aantrekkelijker om naar mooie visuals te kijken dan naar alleen ‘platte’ tekst. Dit zorgde ervoor dat het document niet in een bureaula verdwijnt, maar juist vaak wordt geraadpleegd.

Vorige
Vorige

Ken je dat gevoel dat je niet kunt wachten om ergens mee aan de slag te gaan?

Volgende
Volgende

Waarom authentiek beeld het altijd wint