Rake communicatie is als een taart

Hold on, dit artikel gaat over communicatie met impact maar we gaan het eerst even hebben over taart. 🍰 LEKKER

Beschouw onze designs eens als een heerlijke taart. Elke keer variëren we met de ingrediënten zodat we een heerlijk, kleurrijk geheel bakken voor onze klant. Precies wat onze klant lekker vindt en waar hij om heeft gevraagd, maar wel met een verrassende twist van de chef. So far, so good.

Maar ja, stiekem wisten we wel dat er iets ontbrak. De KERS op de taart.

Nou, die hebben we gevonden. Wat ons betreft is tekst, oftewel copy, de kers. 🍒

“We kunnen eíndelijk het complete pakket maken in onze studio: beeld met tekst!”


Geef je merk een stem 📣

Van nature zijn we beelddenkers. Met die bril op maakt onze studio sterke ontwerpen waarmee jouw merk impact heeft. Maar tegenwoordig krijgen we zoveel prikkels binnen… je hebt héél weinig tijd om indruk te maken.

Gelukkig helpt goede copy je daarbij. Hiermee geef je je merk een stem – een tone of voice. Zo spreek je je doelgroep op een specifieke manier aan, terwijl datgene wat je zegt daadwerkelijk resoneert met de behoefte van je klant.

En dat is de reden dat we sinds kort een Copywriter in ons team hebben: Eline. We kunnen eíndelijk het complete pakket maken in onze studio: beeld met tekst. YES!

Dus de tone of voice hoort voortaan ook bij de toolkit waarmee we jouw merk naar een hoger plan tillen.

Vorm + tekst = sterker 💪

In de nieuwe samenstelling kan onze studio al in een vroeg stadium nadenken over de juiste combinatie van vormgeving en tekst. En kunnen we dus ook de taart mét kers bakken. Bijkomend voordeel: we zien direct of ons concept of design geschikt is om je boodschap over te brengen.

Hoe we dat doen?

We spelen met beeld en tekst om tot een werkend eindresultaat te komen, bijvoorbeeld deze arbeidsmarktcampagne voor Zorggroep Atlant, waarin copy en design echt niet zonder elkaar kunnen:

Onze tips

We sturen je natuurlijk niet met een kluitje in het riet. Je kent ons, in onze artikelen vind je al-tijd iets waarmee jij direct aan de slag kunt.

Dus, hoe maken wij, en maak jij, communicatie die raakt? Onze tips:


Tip 1

Denk aan het geheel
Wij vinden #hokjesdenken sowieso stom, dus beschouw tekst en beeld ook eens als geheel. Natuurlijk, soms wil je gewoon een foto posten op social media. Daar zet je geen tekst ín, maar kijk dan wel goed naar de combinatie van foto en tekst. Hoe kan copy je beeld en boodschap versterken?

Tip 2
Hoe maak je de meeste impact?
Denk eens na over de juiste vorm. Communiceer je altijd met tekst, bijvoorbeeld in mails aan je collega’s of getypte memo’s? Misschien werkt beeld wel veel beter! Werk je idee daarom eens uit in een moodboard 😎


Tip 3
Durf een statement te maken
Ga je vaak voor veilig? Doe het een keer anders! Verwerk streamers of quotes in je tekst. Kies een spannende titel. Wil je het management overtuigen? Maak gebruik van storytelling!

Werk je vaak met beeld? Laat stockfotografie dan een keertje links liggen en zorg zelf voor nieuw materiaal voor je website. Echte foto’s van je medewerkers op je website laten je (werkgevers)merk er een stuk authentieker uitzien!


Ook toe aan een kers op jouw taart?

We denken graag met je mee zodat beeld en tekst in jouw communicatie voortaan naadloos op elkaar aansluiten.

Vorige
Vorige

Meet the team: Tasja

Volgende
Volgende

Doe (écht) wat je zegt als merk