Iedereen die weleens bij ons op kantoor is geweest weet dat we enorm boffen met onze werkplek. Die hebben we niet voor niets gekozen. De geschiedenis en sfeer geven ons elke dag een boost als we naar kantoor gaan. En, we dompelen jullie (onze klanten) ook graag onder in onze wereld. De Broedkas is daar natuurlijk een mooi voorbeeld van.

Een fijne sfeer en inspirerende ruimte helpen ons creatieve proces. Maar soms is het juist goed je fijne werkplek te verlaten, om zelf te ervaren waar een product of dienst (van onze klant) om draait. Een goed voorbeeld is kantorencomplex de Hanze Staede, in Deventer. We besloten een kijkje te nemen op locatie. We kwamen met nog meer goede ideeën terug op kantoor. En de plannen die we hadden, vielen helemaal op hun plek. Lang niet alle inspiratie komt uit ons Pakhuis!

Inspiratie opdoen? Denk out of the box office!

“Als het even kan, gaan we erop uit om een plek met onze eigen ogen te zien en ervaren.”
_______

De eigenaren van de Hanze Staede vroegen ons een nieuwe identiteit te ontwikkelen voor het kantorencomplex. Zij wilden dat wij de Hanze Staede als bruisende werkomgeving zouden neerzetten. Aantrekkelijk voor ondernemers die op zoek zijn naar een inspirerende kantoorruimte. Nou, dat doen we natuurlijk graag.


Upgrade

Het toffe aan dit project was dat ons idee zich ontvouwde nadat we de Hanze Staede hadden bezocht. We zagen toen pas dat de entree en omgeving van de Hanze Staede niet echt uitnodigde om binnen te komen. Terwijl dat juist de bedoeling was! Die kon dus wel een upgrade gebruiken. Tegelijkertijd inspireerde de loop van het nabijgelegen Basiskanaal ons. Die leidde tot het uiteindelijke ontwerp, waarbij we veel verder zijn gegaan dan we dachten. We doopten de Hanze Staede om tot ‘De Basis’ en betrokken zelfs een architect om de entree en tuin opnieuw vorm te geven.

Het complex kreeg een nieuwe, samenhangende identiteit met een onderscheidende huisstijl voor elk van de vier torens. Het Basiskanaal leidde ons ook naar de elementen die we gebruikten voor de huisstijl: water, vuur, aarde en lucht. In onze case lees je tot in detail hoe dat proces in zijn werk is gegaan. #trots

“Inspiratie die we buiten opdoen vormt de brandstof voor onze Broedkassessies.”
_______

 

Nog even over ons eigen kantoor…

Je vindt Factor 12 - en onze beroemde broedkas - in Pakhuis Ten Hove, waar de Gebroeders Ten Hove ruim honderd jaar geleden veevoer maakten. Ook wij maken krachtvoer, maar dan in de vorm van een boost voor jouw merk. Een plek vol geschiedenis, waar ook nu waardevolle dingen worden gemaakt. Deze plek versterkt óns merk, en daar zijn we trots op.

Ben je nog nooit bij ons op kantoor geweest? Maak dan razendsnel een afspraak voor een heerlijke bak koffie in Pakhuis Ten Hove. ❤️

 
 
 

Relevante artikelen

  • Ben je ’t effe kwijt? Zo doen wij inspiratie op!

    Inspiratie, wat is het eigenlijk? En hoe kom je eraan als je het kwijt bent? We delen graag hoe wij – als creatievelingen – dat oplossen. Bekijk hier onze tips.

  • “Soms loop ik er letterlijk tegenaan.”

    Benieuwd hoe Martijn inspiratie opdoet en die spark gebruikt om de mooiste ontwerpen en concepten te maken? Bekijk dan hier de video waarin hij je meeneemt tijdens zijn hardlooprondje.

  • Stuur deze 👉 Alles voor je Merk nieuwsbrief door

    Moet die ene collega naast je deze Alles voor je merk nieuwsbrief ook lezen? Of ken je iemand die hier ook blij van wordt? Stuur m’ dan door! Worden wij ook weer blij van. 😀