Inspiratie opdoen? Denk out of the office!

Iedereen die weleens bij ons op kantoor is geweest weet dat we enorm boffen met onze werkplek. Die hebben we niet voor niets gekozen. De geschiedenis en sfeer geven ons elke dag een boost als we naar kantoor gaan. En, we dompelen jullie (onze klanten) ook graag onder in onze wereld. De Broedkas is daar natuurlijk een mooi voorbeeld van.

Hop, naar buiten!

Een fijne sfeer en inspirerende ruimte helpen ons creatieve proces. Maar soms is het juist goed je fijne werkplek te verlaten, om zelf te ervaren waar een product of dienst (van onze klant) om draait. Een goed voorbeeld is kantorencomplex de Hanze Staede, in Deventer. We besloten een kijkje te nemen op locatie. We kwamen met nog meer goede ideeën terug op kantoor. En de plannen die we hadden, vielen helemaal op hun plek. Lang niet alle inspiratie komt uit ons Pakhuis!

Nieuwe identiteit

De eigenaren van de Hanze Staede vroegen ons een nieuwe identiteit te ontwikkelen voor het kantorencomplex. Zij wilden dat wij de Hanze Staede als bruisende werkomgeving zouden neerzetten. Aantrekkelijk voor ondernemers die op zoek zijn naar een inspirerende kantoorruimte. Nou, dat doen we natuurlijk graag!

Upgrade

Het toffe aan dit project was dat ons idee zich ontvouwde nadat we de Hanze Staede hadden bezocht. We zagen toen pas dat de entree en omgeving van de Hanze Staede niet echt uitnodigde om binnen te komen. Terwijl dat juist de bedoeling was! Die kon dus wel een upgrade gebruiken. Tegelijkertijd inspireerde de loop van het nabijgelegen Basiskanaal ons. Die leidde tot het uiteindelijke ontwerp, waarbij we veel verder zijn gegaan dan we dachten. We doopten de Hanze Staede om tot ‘De Basis’ en betrokken zelfs een architect om de entree en tuin opnieuw vorm te geven.

“Als het even kan, gaan we erop uit om een plek met onze eigen ogen te zien en ervaren”


Het complex kreeg een nieuwe, samenhangende identiteit met een onderscheidende huisstijl voor elk van de vier torens. Het Basiskanaal leidde ons ook naar de elementen die we gebruikten voor de huisstijl: water, vuur, aarde en lucht. In onze case lees je tot in detail hoe dat proces in zijn werk is gegaan. #trots

We brainstormen erop los tijdens een Broedkassessie, maar we gebruiken ook een aantal bewezen concepten. Denk aan de Kernwaardensessie, waarbij je – je raadt het al - de kernwaarden van je organisatie blootlegt. Of de Blokkendoossessie, waarin we tot de beste wireframes komen, bijvoorbeeld voor een nieuwe website. 

“Inspiratie die we buiten opdoen vormt de brandstof voor onze Broedkassessies”


Nog even over ons eigen kantoor…

Je vindt Factor 12 - en onze beroemde broedkas - in Pakhuis Ten Hove, waar de Gebroeders Ten Hove ruim honderd jaar geleden veevoer maakten. Ook wij maken krachtvoer, maar dan in de vorm van een boost voor jouw merk. Een plek vol geschiedenis, waar ook nu waardevolle dingen worden gemaakt. Deze plek versterkt óns merk, en daar zijn we trots op.

Ben je nog nooit bij ons op kantoor geweest? Maak dan razendsnel een afspraak voor een heerlijke bak koffie in Pakhuis Ten Hove. ❤️


Vorige
Vorige

Ben je ‘t effe kwijt? Zo doen wij inspiratie op!

Volgende
Volgende

Level up 🙌 wat merkfans doen voor jouw merk