Wat levert een sterk Employer Brand je op?
Je Employer Brand op poten zetten? Ja, dat kost tijd. En dus ook geld. Mooier kan ik het niet maken. Maar eerlijk is eerlijk: het is een investering die zich dubbel en dwars terugbetaalt. Niet alleen in betere werving, maar in een sterkere organisatie.
Want als jij het niet doet, doet een ander het wel. En hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om de inhaalslag te maken.
Employer Branding is een langetermijnstrategie. Het helpt je om mensen aan te trekken die niet alleen nú bij je passen, maar ook bijdragen aan de organisatie doelstellingen. Geen snelle campagne met een paar toffe posts. Maar een ‘always on’-aanpak waarmee je structureel laat zien wie je bent als werkgever.
Je zorgt dat je top of mind blijft – niet alleen bij werkzoekenden, maar ook bij mensen die op dit moment nog helemaal niet op zoek zijn. Daar kan geen advertentiebudget tegenop!
En als je het echt goed aanpakt? Dan trek je niet alleen nieuwe mensen aan, maar activeer je ook de kracht van je huidige team(s). Medewerkers die zich herkennen in hun eigen Employer Brand en het met trots uitdragen (= ambassadeursstrategie). Wat weer bijdraagt aan de werving van nieuwe medewerkers. Hoe dit laatste precies werkt zie je goed in onderstaand schema.
Wat levert het je op?
✅ Geïnspireerde medewerkers die zich herkennen in je missie
✅ Nieuw talent dat écht bij je organisatie past
✅ Minder verloop, meer betrokkenheid
✅ Medewerkers die je merk actief uitdragen
✅ Een stevige reputatie als aantrekkelijke werkgever
✅ Een organisatie met de juiste skills aan boord
✅ En uiteindelijk: een slagvaardige organisatie die haar doelen behaalt