Plan B: zandzakken!

De klus was klaar, de bestanden uitgeleverd en het drukwerk was besteld. Maar omdat we altijd proactief meedenken met onze klant, regelden we ook nog effe zandzakken. Die stonden niet in de offerte of op onze planning, maar we deden het wel. En dát is de Factor 12-experience.

Brand manager Suus legt ’t uit ;)

“Iedereen die wel eens een buitenevent heeft georganiseerd weet het: wees op alles voorbereid. Het liefst maak je een plan B, voor het geval het weer tegenvalt. Je weet maar nooit wat er uit de lucht komt vallen in ons koude kikkerlandje. Drie keer raden wat er tijdens de activatiecampagne van de gemeente Raalte gebeurde…

 

Midden oktober wilde de gemeente een week lang input ophalen van inwoners van de verschillende dorpen, om de profielschets voor hun nieuwe burgemeester op te stellen.

 

So far, so good. De weersverwachting was prima. Denk Indian Summer ☀️ Dus we hadden de materiaalkeuze de tijdelijke borden daarop afgestemd. Ja, die moesten goed blijven staan maar ook beschrijfbaar zijn, makkelijk te verplaatsen (van dorp naar dorp) en omdat het maar eenmalig werd gebruikt, hebben we natuurlijk ook rekening gehouden met de kosten.

 

Maar – ervaren als we zijn – hielden we er rekening mee dat het anders kan lopen. Wat als. Wat als? Wat als het gaat regenen of hard gaat waaien?

 

En ja, je raadt het al. Het zou gaan waaien en hard ook.

 

Gelukkig lag plan B al klaar. Een paar zandzakken voor op de steunvoetjes aan de achterzijde en die borden zouden echt nergens heen waaien hoor. 💪 Een paar belletjes, en de zandzakken waren binnen no-time geregeld. De gemeente Raalte kon zich, storm of niet, helemaal focussen op het ophalen van de input.

 

En hoe! Meer dan 1200 inwoners deelden hun mening en ideeën. Hoe tof is dat?!

 

Credits

We deden deze klus samen met de gemeente Raalte en een paar geweldige creatieve partners, waaronder tekstschrijver Carlo Spijk (via gemeente Raalte).

Dit was de Side Story waarin je las hoe we in dit project voor de Factor 12-experience zorgden. Meer weten? In de case lees je alles over de creatieve en technische realisatie!

Vorige
Vorige

Als je klant wel een zonnetje verdient

Volgende
Volgende

Wat is het verschil tussen douchende superhelden en onze contentplanning?