Bas Simon

Art-director

9.5 jaar ervaring

Specialisatie: beeldtaal

Investeren in je beeldtaal levert veel meer op dan je denkt

Wanneer ik nadenk over de juiste beeldtaal voor bijvoorbeeld een campagne of website, begin ik altijd bij de boodschap en het doel. Op basis daarvan ontwikkel ik een beeldconcept en kies ik de passende beeldtaal, zoals fotografie of illustraties. Zo zorg ik ervoor dat de tone of visual bijdraagt aan de positionering van het merk.

Maar dit doe ik niet alleen. Bij Factor 12 staat beeldtaal niet op zichzelf, het is één van de negen bouwstenen van een sterk merk. Daarom werk ik altijd in afstemming met ons team van experts, zodat de beeldtaal naadloos aansluit op alle andere bouwstenen en bijdraagt aan een krachtig en consistent merk.

“Een sterk verhaal met beeldtaal”

Je tone of visual zegt meer over je merk dan je denkt! Heb je weleens een website of social post gezien waarbij de beeldtaal niet klopt? Dat gevoel dat er iets niet helemaal juist is? Ik weet precies hoe dat komt en geef je graag tips en tricks om dat te voorkomen.

Waarom authentiek beeld het altijd wint


Laatst liep ik met mijn vriendin door de stad, lekker aan het windowshoppen. Bij een etalage bleef ze ineens stilstaan. “Ik ken hem ergens van”, zei ze, wijzend naar een poster met daarop een man. Ik moest glimlachen, want ik zag meteen dat het een stockfoto was.

Lees verder....

Complexe onderwerpen verbeelden


Bij het visualiseren van complexe onderwerpen zoals organisatieprocessen, strategieën of toekomstvisies, kies ik vaak voor illustraties. Illustraties kunnen net zo authentiek zijn als fotografie en zijn perfect aan te passen aan je merk.

Lees verder....

Beeld maak je samen


Bij Factor 12 draait alles om co-creatie, zeker bij het ontwikkelen van beeldtaal. Elke opdracht vraagt om de juiste professionals, zoals fotografen, videografen of illustratoren. Maar ook de opdrachtgever speelt een cruciale rol. Zij kennen hun merk door en door en weten precies wat werkt.

Lees verder....