Eline Lagendijk

8 jaar ervaring

Specialisatie: merktaal

Een sterk verhaal met merktaal 

Misschien denk je bij ‘de bouwstenen van je merk’ aan logo’s en huisstijlen en niet direct aan tekst. Toch kan doordachte merktaal je merk enorm versterken. En dat ga ik je laten zien.

Als je je tone of voice - net als je andere merkbouwstenen - baseert op je merk- en kernwaarden én je ‘m goed toepast, wordt je schriftelijke communicatie vanzelf een prachtig verlengstuk van je merk. En dat wil je!

“Copy is een soort superfood voor je merk”

Daarom neem ik je mee in de wondere wereld van de tone of voice. Eén van de merkbouwstenen waar we bij Factor 12 graag mee werken.

Ik vertel je alles over:

Wat je zegt vs. hóe je ’t zegt


Met een tone of voice communiceer je bewust op een bepaalde toon met je publiek. Het gaat over de manier waarop je praat, niet over de boodschap die je verspreidt. Maar het is een hele kunst om die twee uit elkaar te houden!

Lees verder....

Het verrassende effect van een tone of voice


Als je het goed doet, maakt je tone of voice jouw merk sterker en onderscheidend. Twijfel je over het nut van een tone of voice?

Lees verder....

Wanneer begin je aan je tone of voice?

 

Als je veel met copy werkt óf in een team regelmatig copy schrijft, is een tone of voice al aan te raden. Hij geeft je houvast bij het schrijven van tekst. Zo hoef je niet langer af te gaan op de mening van je collega, die van je leidinggevende of je eigen smaak.

Lees verder....