Martijn Gillijns

Art-director

20 jaar ervaring

Specialisatie: merkidentiteiten

Eén merk met verschillende doelgroepen? Zo bereik je elk publiek

Met twintig jaar ervaring heb ik al heel wat trends voorbij zien komen. Sinds het digitale tijdperk in een stroomversnelling is gekomen willen merken snel en digitaal communiceren. Het liefste met middelen die zij zélf hebben gemaakt. De ontwikkelingen op het gebied van AI en tools zoals Canva maken dat ook mogelijk en bij Factor 12 faciliteren we dat maar al te graag.

Verder is er een trend die ik specifiek wil uitlichten, één waarvan ik absoluut denk dat-ie een blijvertje is. Wat dan, vraag je je nu waarschijnlijk af? Het antwoord: merken willen met al hun verschillende doelgroepen communiceren vanuit één merk en één merkidentiteit.

“Een blijvende trend: de hybride merkidentiteit”

Dat is de reden waarom ik steeds vaker een hybride merkidentiteit adviseer aan organisaties die met sterk uiteenlopende doelgroepen communiceren. Bijvoorbeeld zorginstellingen, onderwijsorganisaties of gemeenten.

Benieuwd hoe dit werkt? Ik laat je zien:

Merkvast communiceren met verschillende doelgroepen


Ken jij merken die maar met één doelgroep communiceren?

Ik kom al snel tot de conclusie dat alle merken meer dan één doelgroep hebben. Sterker nog, bij Factor 12 werken we uitsluitend voor merken met meerdere doelgroepen.

Lees verder....

Hoe een hybride merkidentiteit in de praktijk werkt


Door stramienen los te laten, creëer ik meer speelruimte en pas ik de merkidentiteit aan per doelgroep.

Hoe werkt dat? Bij het maken van een hybride merkidentiteit denk ik niet in grids en stramienen. In plaats daarvan zorg ik ervoor dat de onderdelen van de merkidentiteit, zoals kleur en vormentaal, flexibel zijn.

Lees verder....

3, 2, 1, go! Een hybride merkidentiteit in actie zien?


Bij Buro Schuite zijn ze experts op het gebied van coaching, leiderschapstraining, assessments en teambegeleiding. Het bedrijf greep een fusie aan om hun merkidentiteit flink aan te scherpen. Met een prachtig, gebruiksvriendelijk en toekomstbestendig resultaat natuurlijk. ;)

Lees verder....