Tasja van Druten
Allround ontwerper
9 jaar ervaring
Specialisatie: merkuitingen
Als je dit communicatiemiddel inzet, bereik je je doelgroep het beste!
Een sterk merk begint met een helder verhaal, maar komt pas echt tot leven in de manier waarop je dat verhaal vertelt. In de woorden, beelden en middelen die je inzet om je doelgroep te bereiken. Deze volgende stap, het doorvertalen naar consistente merkuitingen, is minstens zo belangrijk.
Laat ik dát nou net het leukste aan het vormgeving vinden 😀.
Om resultaat te behalen met je communicatie heb je communicatiemiddelen nodig. Met alles erop en eraan. Met welk communicatiemiddel bereik je je doelgroep het beste, vraag je je wellicht af. Op die vraag geef ik je heel graag antwoord: alles wat je kunt bedenken... Zolang je maar consistent en trouw aan je merk bent.
“Blijf altijd consistent en trouw aan je merk.”
Ok, let me explain.
Als designer ben ik dagelijks bezig met het ontwikkelen van merkuitingen: van social posts en brochures tot presentaties en complete campagnes. En bij alles wat ik maak, draait het om de juiste balans. Je wilt vernieuwen, maar niet je herkenbaarheid verliezen. Je wilt experimenteren, maar ook trouw blijven aan je merk.
Hoe pak je dat aan? Ik neem je mee in:
Hoe blijf je consistent op al je platformen?
Consistentie staat op nummer 1. Maar waarom is dat zo belangrijk? Je doelgroep moet jouw merk in één oogopslag herkennen, of ze nu een LinkedIn-post zien, een brochure ontvangen of een presentatie bekijken.
Lees verder....
Hoe kun je experimenteren zonder herkenbaarheid te verliezen?
Misschien klinkt het onlogisch: je merk moet consistent zijn, maar je wilt ook niet dat alles er altijd hetzelfde uitziet. Hoe vind je die balans dan?
Lees verder....
Begin met slimme templates
Wil je zelf aan de slag met consistente merkuitingen? Dan is een goed startpunt het werken met templates. Denk aan basisontwerpen voor social media, PowerPointpresentaties en andere veelgebruikte communicatiemiddelen.
Lees verder....