Elk element van je merk heeft een unieke kracht.
De bouwstenen van een sterk merk
Een sterk merk is opgebouwd uit negen bouwstenen. Elk met een eigen kracht, en allemaal onmisbaar. Onze merkspecialisten zorgen voor samenhang én balans. Allemaal vanuit hun eigen expertise. Zo bouwen we samen aan merken die blijven groeien. Want alleen met continue ontwikkeling blijft je merk sterk en toekomstbestendig.
Merkidentiteit: dé sleutel tot het bereiken van verschillende doelgroepen
Veel organisaties hebben meerdere doelgroepen met uiteenlopende behoeften en uitdagingen, denk aan klanten, medewerkers, partners… Maar hoe spreek je hen allemaal effectief aan? Eén vast model werkt vaak niet. Hoe maak je je communicatie flexibel zonder je merkherkenbaarheid te verliezen? Een hybride merkidentiteit biedt de oplossing.
Tone of voice: copy als superfood voor je merk
Met een tone of voice bepaal je de toon waarop je met je publiek communiceert. Het gaat niet om de boodschap zelf, maar om hoe je die overbrengt. Wanneer je tone of voice, net als je andere merkbouwstenen, is gebaseerd op je merk- en kernwaarden, wordt het een krachtig verlengstuk van je merk.
Employer Branding: haal jij er al alles uit?
Employer Branding is geen quick fix, maar een langetermijnstrategie. Wat als je niet alleen zichtbaar bent als werkgever, maar ook écht de juiste mensen aantrekt? Door je Employer Branding slim te koppelen aan je organisatiestrategie, trek je niet alleen de juiste talenten aan, maar bouw je ook aan een toekomstbestendige organisatie.
Merkuitingen: consistentie betekent niet dat alles er hetzelfde uit moet zien
Een sterk merk herken je doordat álle communicatie-uitingen samen een logisch geheel vormen. Dat betekent dat je mag vernieuwen, experimenteren en inspelen op het medium – zolang je maar trouw blijft aan je merkidentiteit. Een Instagram Reel mag er anders uitzien dan een corporate presentatie, zolang het maar bij je merk past.
Beeldtaal: je tone of visual zegt meer dan je denkt
Heb je weleens een website of social post gezien waarbij de beeldtaal niet klopte? Dat gevoel dat er iets niet helemaal juist is? Beelden kunnen je boodschap versterken, maar ook verwarren of zelfs afbreuk doen. En dat is zonde. Authentieke beelden en illustraties zorgen voor herkenbaarheid en vertrouwen.
Missie en visie: waarom je doet wat je doet
Heb je weleens een website of social post gezien waarbij de beeldtaal niet klopte? Dat gevoel dat er iets niet helemaal juist is? Beelden kunnen je boodschap versterken, maar ook verwarren of zelfs afbreuk doen. En dat is zonde. Authentieke beelden en illustraties zorgen voor herkenbaarheid en vertrouwen.
Merkessentie: alles teruggebracht tot één woord
Als je je merk zou moeten samenvatten in één woord, welk woord zou dat dan zijn? Da’s niet makkelijk. Maar als je ‘m eenmaal hebt, zegt dat ene woord alles. Je merkessentie is je kern. De rode draad in al je communicatie, strategie en uitstraling. Het helpt je kiezen, scherp te blijven en consistent te zijn.
Merkwaarden: meer dan woorden op de muur
Kernwaarden zie je vaak groot op een muur staan. Maar belangrijker is: worden ze ook gebruikt? Denk aan de manier waarop je werkt, communiceert en beslissingen maakt. Waarden die bij je merk passen, geven houvast. Intern vormen ze de basis van je cultuur. Extern zorgen ze voor herkenning bij je doelgroep.
Merkverhaal: zet het op een A4’tje
Achter elk sterk merk zit een goed verhaal. Eentje waarin je vertelt waarom je doet wat je doet en wat dat betekent voor je klant. Dat hoeft geen boekwerk te zijn. Gewoon een helder verhaal van een A4’tje, dat klopt met je missie, visie en waarden. Als je merkverhaal goed staat, kunnen al je collega’s het navertellen en het inzetten in hun werk.